22. května 2016

Mých Whole14 aneb zkušenosti s paleo

Ahoj, vítám vás (bohužel) po delší době u dalšího článku. Není to tak dávno, co jsem zveřejnila recenzi na knížku Jídlo na prvním místě. Právě tam jste se mohli dozvědět, co je program Whole30 a také to, že se do něj chci pustit. A dneska bych vám o tom něco málo napsala, jen takovou zkušenost, report... Říkejte tomu, jak chcete :) 



Opravdu jsem se do tohoto procesu pustila, jelikož se mi za poslední měsíc a půl nakupilo hrozně moc zdravotních komplikací. Lítal mi tlak, neustále mě bolí hlad, klidová frekvence byla tak vysoká, jako kdybych byla venku běhat. Taky jsem byla hodně unavená, prakticky jen chodila do školy a spala. Byla jsem takový oživlý zombík, dalo by se říci. Každopádně jsem chtěla vědět, jestli by na mě program tedy měl nějaké účinky. Bohužel jsem jej držela pouze 14 dní, pak jsem byla hospitalizována v nemocnici a tam se tuto dietu dost dobře udržovat nedalo. Jsem ale ráda i za ty dva týdny. Během té doby se mi krevní tlak vrátil do normálních hodnot a srdeční frekvence taky výrazně poklesla. Bolest hlavy sice neodezněla, ale vzhledem k tomu, že nemám výsledky za celých 30 dní, nemůžu tak úplně soudit, jak velká změna by eventuálně mohla nastat. 

Program nebyl ze začátku moc náročný, rychle jsem si zvykla na minimum sacharidů ve stravě, a na velké množství tuků. Tím, jak jsem sacharidy moc nepříjímala, nekolísala mi hladina cukru v krvi a já nebyla střídavě unavená a střídavě čilá. Unavená jsem sice byla, ale méně, než předtím. Žádné výkyvy. Také spánek se velmi zlepšil, spala jsem tvrdě, možná až moc tvrdě :D Uvažuju, že jednou tento program vydržím celý, když mi to tentokrát bohužel nevyšlo. 


Kdybych měla něco říct celkově k této paleo výživě, celkem mi vyhovovala a nejspíš čas od času zařadím nějaký ten paleo týden. Nedokázala bych jíst jen paleo, jelikož mi hodně chyběly mléčné výrobky, které jsou zakázané. Přílohy ani pečivo mi nějak zvlášť nechybělo. A taky si myslím, že maso by mi po čase přestalo chutnat... Ono 2-3x denně mít na talíři nějaký ten kousek je lákavé možná tak první 4 dny, pak se to začne zajídat. Na vajíčka ke snídani jsem si zvykla rychle, díkybohu, že jdou dělat na tolik způsobů. Nebyla to sice sladká ovesná, ale vždy jsem si ráno pochutnala. Brzy vám také v nějakém Food inspiration ukážu ten můj paleo jídelníček :) 


Zkušenost hodnotím kladně, trošku více jsem zase poznala své tělo a to, jak reaguje na různé potraviny. Určitě častěji zařadím slané snídaně v podobě vajíček, a krapet omezím přílohy, protože mi bez nich bylo dobře - nebyla jsem po obědě či večeři nějak zvlášť unavená. A objev této diety? Jednoznačně ghí, které jsem si zamilovala a rozhodně jej budu v kuchyni i nadále užívat! 

Máte s paleo stravováním zkušenosti, nebo přímo s tímto programem? :)

3 komentáře:

  1. Je super, že tě to zaujalo ;) škoda, že jsi nemohla dokončit celý měsíc - doufám, že jsi už zdravá ;)
    Neumím si představit svůj jídelníček bez mléčných výrobků! :D

    OdpovědětVymazat
  2. Já o své zkušenosti psala na blogu :) přineslo mi to skvělé výsledky :)

    http://travelfitaddict.blogspot.cz/2015/05/whole30-progress-aneb-vysledky-telniho.html?m=1

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milý komentář :)