17. října 2014

Jablečný koláč

Pečení je mou vášní už od dob, kdy jsem nadšeně stála u maminky a byla šťastná, že můžu míchat těsto nebo jí jen podávat vajíčka. Co se ale stává pravidelně, je to, že jakmile přijde léto a spolu s ním horké dny, trávím v kuchyni co nejméně času. Ale pak zase s nástupem podzimu a chladnějších týdnů se moje radost z pečení a vaření vrací zpátky a ze mě se zase stává domácí ženuška, kterou by každý chtěl domů!
A toho jsem teď s nástupem sezony využila a upekla buchtu pro tento podzimní čas jako stvořenou :)



Recept na koláč vlastně jinde nenajdete, protože jsem receptu ponechala pouze jádro a zbytek (jako téměř pokaždé) dodělala podle sebe :D Ale je to skvělé! :)


Budete potřebovat:

2 hrníčky celozrnné mouky (nebo polohrubé)
třičtvrtě hrníčku cukru (třtinového nebo bílého)
1 prášek do pečiva
6-8 jablek (nastrouhaných na hrubo)
půl lžičky skořice
2 lžičky holandského kakaa
4 vejce
4 lžíce sušeného ovoce (rozinky, brusinky)
třetina hrníčku oleje

Jako první si oloupejte a nastrouhejte jablka a odložte si je stranou. Žloutky vyšlehejte s cukrem do pěny. Podle potřeby přilejte trošku studené vody. Smíchejte si mouku s kypřícím práškem a postupně přimíchávejte ke žloutkům. Opět řeďte studenou vodou, abyste to neměli moc husté. Následně přidejte jablka, skořici, kakao a nasekané ovoce. Opatrně přimíchejte sníh z bílků a nakonec pořádně vmíchejte olej. Těsto vlejte na vymazaný a vysypaný plech a pečte při 160°C maximálně 25 minut (já to za 20 minutek měla hotové :))


Výsledek stojí za to, můžete si jej posypat troškou moučkového cukru (já do něj přidala ještě skořici, to je teprve něco!)
Měla jsem problém s tím, abych se nevrhla na plech a nesnědla ho celý sama. 
Tak si nechte chutnat :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za milý komentář :)