4. října 2015

Vločky ve zkratce

Vločky patří k potravinám známým na celém světě, rozhodně patřícím ke zdravému stravování - obsahují totiž kvalitní polysacharidy, bílkoviny i tuky. Dodají nám dostatečné množství vlákniny a zkrátka tvoří vhodnou součást jídelníčku. Konzumovat je člověk může téměř v jakékoliv formě, záleží na každém, co má nejraději - kaše, müsli, lívance, waffle nebo je lze použít při pečení nebo zahušťování polévek. Osobně mám nejraději ty sladké varianty, hlavně k snídani. Co upřednostňujete vy? :)


Ovesné vločky
Ovesné vločky jsou ty nejzákladnější, nejklasičtější, používají je všichni, kdo aspoň přičichli ke zdravému stravování. Mají nízký glykemický index, obsahují kvalitní bílkoviny i kvalitní tuky. 

Rýžové vločky 
Tím, že se vyrábějí především z celozrnné rýže, si zachovávají spoustu důležitých látek - sacharidy, rostlinné bílkoviny, nenasycené mastné kyseliny, vlákninu, vitaminy i minerální látky.

Pšeničné vločky
Nejsou už tak známé, jako třeba ovesné, ale i tak jsou pro tělo přínosné. Jsou bohaté na draslík, hořčík, železo, vitaminy B1, B2 a B6 a jsou vhodné pro redukční dietu.



Pohankové vločky
Výborný zdroj rutinu, který podporuje cévy. Pohankové vločky jsou vhodné i v těhotenství nebo detoxikaci organismu. 

Jáhlové vločky
Jejich výhodou je, že se nemusí vařit - můžete je používat i za syrova. Uchovávají si stejné benefity jako jáhly samotné. 

Špaldové vločky
Jsou vhodné pro diabetiky. Obsahují méně bílkovin, než ovesné vločky, ale více, než vločky pšeničné. Pomáhají například při zácpě.



Kukuřičné vločky
Kuukuřičné vločky jsou velice lehce stravitelné, navíc se lehce připravují. Připravují se na sladko i na slano.

Žitné vločky
Pravidelná konzumace žitných vloček je vhodná pro lidi v redukční dietě, sportovce i pro lidi v rekonvalescenci. Snižují krevní tlak, zvyšují pružnost cév a zlepšují krevní oběh. Mají vysoký podíl antioxidantů.

Ječné vločky
Vláknina obsažená v ječných vločkách pomáhá předcházet zácpě a obdobným komplikacím. Mají lehkou oříškovou chuť a jsou vhodné i k zahušťování.

U mě vítězí ovesné a rýžové vločky, jaké jsou vašim favoritem? :)

4 komentáře:

  1. Já denně snídám ovesné, ale chutnají mi i rýžové vločky :)

    Nela z Beauty Charm
    GIVEAWAY - O krásné šperky

    OdpovědětVymazat
  2. Já upřímně jedu hlavně na ovesných :) Zbytek nejím ve vločkách, ale normálně v celých.. plodech? :D Nevím, jak to nazvat, ale nedám si prostě třeba jáhlové vločky, ale jáhly :) Sice se to déle vaří, ale mám to tak ráda!
    A jinak vločky jsou nedílnou součástí mého jídelníčku! Naprosto je miluji, kašičky, musli :) Prostě snad jakkoliv!

    OdpovědětVymazat
  3. Zkusila jsem zatím ovesné a rýžové vločky. A ovesné u mě zatím vyhrávají na plné čáře. Jím je takřka denně na snídani v různých podobách. Kaše, palačinky, lívance, mucake a další. Prostě je dám všude kam se hodí :D
    Mám už i odzkoušené, že pokud si nedám na snídani ovesné vločky, mnohem dřív na mě přijde hlad :D
    A ještě bych se vrátila k tem rýžovým. Nejsou uplně špatné, ale přišlo mě, že nezasytí tak jako ovesné. měla jsem po nich brzo hlad :/
    http://lifewithpetra-blog.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. Ovesné vedou na plné čáře, snídám je,svačím,peču z nich a používám je i naslano :D,navíc je jí i zbytek rodinky,takže musíme pořád dokupovat zásoby .D !
    Ale rýžové a žitné mi taky moc chutnají !

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milý komentář :)