5. července 2016

Směs na způsob paelly

Nevím, kolik z vás se orientuje ve španělské kuchyni. Osobně jsem ve Španělsku nikdy nebyla, bohužel, ale jejich jídlo mám moc ráda - stejně jako celou španělskou kulturu. Můj tajný sen je tam jednou vycestovat a strávit tam minimálně takovou dobu, jako jsem byla v Dánsku. Mým oblíbeným večerním jídlem je paella - pro nezasvěcené jde o směs rýže, masa nebo mořských plodů a zeleniny. Jde připravit na milion způsobů a v našich podmínkách i zdravě. Dneska mám pro vás recept na svou oblíbenou kombinaci :)


Budete potřebovat:

50g basmati nebo hnědé rýže
150g kuřecích prsou
olivový olej
koření na pečené kuře (nebo bylinky)
špetku chilli
zeleninu (okurku, červenou papriku, kukuřici)

Hnědou rýži používám nejraději, protože obsahuje hodně minerálů právě v hnědé slupce, a taky mi chuťově chutná více, než klasická rýže. Několikrát ji propláchněte a dejte vařit s trochou soli. Kuřecí maso očistěte, nakrájejte na kostičky a orestujte na pár kapkách olivového oleje. Přidejte koření a podle chuti špetku chilli. Restujte do křupava a poté rovnou na pánvi smíchejte s rýží a nakrájenou zeleninou. Rychlá a zdravá večeře je na talíři :)


2 komentáře:

  1. Já všemu říkám rizoto :D Každopádně takovéto kombinace miluju :)

    OdpovědětVymazat
  2. Taky bych tomu spíš řekla rizoto. Chybí tam koření typické pro paellu, což je kurkuma, šafrán...

    www.42stupnu.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milý komentář :)