11. října 2016

Tejpovací pásky

Dneska bych se ráda věnovala pro změnu nějaké cvičební pomůcce, i když tentokrát to nebude o žádné vymoženosti, kterou si ztížíte výkon. Chci mluvit o tejpovacích páskách, konkrétně těch kinesiologických, které můžou člověku výrazně ulevit od různých obtíží. Pásky se používají jako podpůrný prostředek při sportu nebo korekční pomůcka při drobných deformacích. Hlavní funkcí pak je ulevit namáhanému kloubu a snížení zátěže v dané oblasti - postižená část je díky fixaci udržována ve správné poloze. 


Rozlišujeme dva typy tejpování - fixační a kinesiotape. Fixační tejpování je určeno především ke stabilizaci segmentu, na samotnou fixaci se spotřebuje docela velké množství materiálu, často potřebujete ještě molitanový podtejp. Dosáhne se tak jediného efektu, a to zpevnění. Při použití kinesiotejpu lze výrazně eliminovat obtíže, dokonce je i zcela odstranit.  


Kouzlo spočívá především v materiálu, kinesio páska je vyrobená z elastanu, který je schopný se natáhnout a následně se vrátit do původního stavu. Pásku u většiny technik lepíme v protažení pohybového segmentu, čímž dojde k napnutí kůže a ostatních měkkých tkání. Po návratu kloubu do původní pozice se vlákna pásky stáhnou dohromady, můžeme na kůži pozorovat zvrásnění a právě toto tvoří velkou část terapeutického účinku. Tejpovat by vás měl někdo proškolený, protože špatnou aplikací tejpu na kůži si můžete i uškodit. Na youtube sice najdete spoustu návodů, ale dbejte raději na odborníky a zajděte si s tejpováním třeba za zkušenými fyzioterapeuty :)


Já jsem už tejpování několikrát na sobě vyzkoušela, párkrát to byly pásky z Lidlu, párkrát pak dražší pásky a rozdíl je opravdu znát. Myslím, že zrovna u tejpovacích pásek je lepší si připlatit. Problémy mívám se zápěstím, u kterého mi tejping docela pomáhá. Na vyzkoušení jsem dostala i pásky z eshopu dentimedshop, který prodává právě dražší pásky TEMTEX. Je pravda, že díky tejpování se opravdu můžete zbavit bolesti, navíc jsou pásky voděodolné, prodyšné. Mimo tohoto na eshopu najdete i další pomůcky, jako jsou gymnastické míče, ortopedické bandáže a další. 

Jaká je vaše zkušenost s tejpováním? 

2 komentáře:

  1. Ja som tejpovanie vyskúšala nedávno a síce mi to nevydržalo dlho svoj efekt to naozaj splnilo. :)

    https://thefashiontwiins.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  2. Tejpy jsou moje nejlepší kámošky a nedávno jsem si dokonce dělal kurz vlastního i cizího tejpování. Jinak jsem sbíral informace hlavně z internetu. Občas cvičím, ale mám dlouhodobě nějaké zdravotní problémy, takže občas něco bolí trochu víc, než je příjemné. A to rozhodně necvičím na Oktagon turnaje. Ale tak je potřeba si přiznat, že mi už není dvacet a hodně dlouho jsem pro sebe nic moc nedělal.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milý komentář :)