13. listopadu 2015

Viva Scotland!

Asi tak na konci minulého školního roku se podávaly přihlášky na týdenní studijní zájezd do Skotska, který byl kromě vstupného a kapesného plně hrazen z Evropské Unie. Jen hlupák by nezkusil své štěstí, proto jsem i já, stejně jako dalších 60 lidí, podala přihlášku a čekala, co se bude dít. A světe div se, mezi 30 šťastných děcek mě opravdu vybrali - krása, už jsem se viděla na skotských Highlands a na Lochnesském jezeře. A zážitky byly ještě lepší, než ty samotné představy.



Odjezd nebyla taková sranda - 1:35, to je pro mě většinou půlnoc, a najednou jsem v tento čas musela stát na parkovišti se svým kufrem a batohem plným jídla :D. Cesta byla dlouhá, přece jen je Velká Británie trošku daleko, ale díkybohu jsme to všichni nějak přežili. Přespávali jsme ve francouzském městě Calais, odkud jsme se další ráno tunelem dostali do Anglie a celý první den strávili v Londýně. Poprvé jsem ho viděla a bylo to opravdu kouzelné. Jsem další člověk, co se může chlubit fotkou před Tower Bridge!


V noci jsme z Londýna jeli do Edingburghu, přímo do školy. V autobuse se dost dobře spát nedalo, a tak jsme byli další den trošku rozlámaní a nevyspaní. I tak se ten den plný "učení" zdál být k něčemu. Člověk by čekal, že do nás budou cpát tisíce gramatiky, ale místo toho jsme spíše rozvíjeli svou slovní zásobu formou různých her. Umění ovšem je vyznat se ve Skotském nářečí - ti lidi polykají půlku slova! :D Další dny jsme si prošli Edingburgh, zašli na nějaké nákupy (odkud jsem si odnesla hodně anglických knížek, co nevím, kdy budu číst) a taky na vytoužený celodenní výlet k Lochness a na Highlands! Níže vám přikládám fotky, ale předem upozorňuji, že ač jsou krásné, v žádném případě nevystihují tu opravdovou pastvu pro oči :)


Poslední den - sobotu - jsme strávili opět v Londýně. Prošli jsme Trafalgar Square, Buckingham palace, nějaké ty parky, navštívili Národní galerii, svezli se na London Eye, odkud jsme viděli dokonalý západ Slunce nad Londýnem ♥ a pokračovali do autobusu, ve kterém jsme strávili dalších 22 hodin na cestě zpět do ČR.


Co se týče ubytování, tak jsme byli ubytováváni v hostitelských rodinách - 3 noci v Edingburghu a 1 noc v Londýně. Rodiny nám zajišťovali celodenní stravu - velká anglická snídaně (jogurt, cereálie, toasty), oběd v balíčku (většinou nějaká obložená houska či sendvič, ovoce, nějaká sušenka a octové fuj! chipsy). Večer po návratu jsme měli teplou večeři i s dezertem, na což jsme se těšili vždy asi nejvíce :D V rodinách, kde jsem bydlela já se svými kamarádkami, jsem se vůbec neměla špatně, obě paní výborně vařily a také byly velice milé :) Ostatní studenti to měli občas trošku horší.... :D


Skotsko je opravdu krásná země a Londýn je krásné město - určitě všem doporučuju se na tato místa někdy podívat, neprohloupíte! :) Zážitky to byly ohromné a jsem strašně ráda za tu možnost jet. :) Níže vám přikládám další fotky z Highlands, Lochness a Londýna :)






















Kde jste naposled byli vy a jak se vám tam líbilo? :)


10 komentářů:

  1. kámo, tobě nějak od léta povyrostly vlasy :O a jaktože sem nedáš fotky, co sis koupila? :(( zajímaly by mě fotky jídla (nečekaně:D) jiank ta poslední fotka uplně wow :3

    OdpovědětVymazat
  2. Podle fotek to vypadá kouzelně, měla bych se do té Anglie taky jednou podívat... Slunce nad Londýnem vidím snad poprvé a opravdu je škoda, že to město je věčně pod mrakem :( :D. Skotská krajina je pro mě něco fascinujícího, protože v místě, kde žiji, je to jen rovina plná polí a pálava :D.
    Naposledy jsem navštívila Berlín (měsíc zpět) a na listopad si plánuji jednodenní výlet do Prahy (vesnický buran :D).

    OdpovědětVymazat
  3. Když jsem chodila na střední, tak jsme jednou taky takhle dostali možnost jet do Itálie zadarmo, taky jsem se přihlásila, bylo to hrozně super a já si to náramně užila, jen ty dlouhé cesty autobusem mě vždy hrozně níčí :/ Ale za ten týdenní výlet to stálo :)

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkné fotky! :) Já v Londýně ani Skotsku nikdy nebyla, ale mám t ov plánu :)

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkné fotečky. Já byla v rámci Erasmu v Anglii 3x a vždycky paráda. :-) Počasí bylo vždy typicky anglické tj. zamračeno. Nejvíc mě na Anglii ale mrzí kapsáři v metru. Po každé co jsem tam byla, byl někdo z mých kamarádů okraden. :-/

    OdpovědětVymazat
  6. Very interesting blog ! I like it so much ! nice pics, keep working dear !

    www.madamedaria.blogspot.com if u like my blog, you can follow me i will follow you back

    OdpovědětVymazat
  7. Vždycky mě dostanou fotky veverek z Londýna :D Každopádně jsou všechny fotky krásné a musím říct, že ti zájezd závidím :)

    OdpovědětVymazat
  8. Krásný fotky :) ! Celkem mě štve ,že 2 základní školy ve městě dostali taky dotace na zájezd do Anglie a my z Gymplu ne .D !

    runeatandtravel.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  9. Krásné fotky, úplně Ti závidím! :) Já se chystám za 14 dní do Švýcarska, tak snad si to taky užiju :ú

    OdpovědětVymazat
  10. Ta Skotská krajina je prostě dechberoucí :-) KOnečně si na Skotsko musím udělat čas!:-)

    fitnesslamka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milý komentář :)