17. října 2014

Ovesné sušenky

Včera jsem dostala hroznou chuť na sušenky. A těsně předtím, než jsem se odebrala cvičit Shauna T a jeho Focus T25, vzpomněla jsem si na ovesné sušenky, které jsem pekla naposledy před rokem. A tak jsem se dala do hledání receptu.


Toho jsem se nakonec stejně nedržela jako vždy a udělala si to podle sebe. Nechala jsem pouze základ, a to vločky, celozrnnou mouku a oříšky. 
Bylo to takové pečení nikdonevícotobude, ale nakonec se povedly a chutnaly (dokonce i doma, kde se většinou na mou zdravou výživu tváří dost skepticky :D)


Co budete na tyto ovesné sušenky potřebovat? :)

3 hrníčky ovesných vloček
2 hrníčky celozrnné mouky (nebo hladké)
1 hrníček ořechů (mandle, kešu, vlašské, lískové)
třetina hrníčku cukru (třtinového nebo bílého)
2 špetky soli
1 lžička sody bikarbony
2 lžičky mleté skořice
1 hrníček semínek (slunečnicové, lněné, sezamové, chia, konopné)
1 hrníček sušeného ovoce (rozinky, brusinky)
3 lžíce medu
100g másla (rozpuštěného)
1 vejce
podle potřeby mléko nebo vody

Postup je jednoduchý, rychlý a mnoho času vám celková příprava i s pečením nezabere :)

Ve velké míse si smíchejte suché ingredience - vločky, mouku, nasekané oříšky, cukr, sůl, sodu, skořici, semínka a sušené ovoce. V kastrůlku si rozpusťte máslo a přidejte do něj med. Máslo s medem postupně vlévejte do suché směsi a pořádně promíchejte (tak, aby bylo všechno mokré). Přidejte žloutek a opět pořádně promíchejte. Na závěr vmíchejte vyšlehaný bílek a podle potřeby přidejte mléko nebo vodu. Lžící na plech vyložený pečicím papírem tvořte kulaté sušenky a v troubě pečte asi 10 minut při 175°C :)

Sušenky jsou měkké  sladké. Hotová slast, pokud si chcete bez výčitek dopřát.
Ovšem samozřejmě i tady platí všeho s mírou, proto se nevrhejte na celý plech! :D


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za milý komentář :)