16. května 2015

Paul McKenna: 4 zlatá pravidla

Když jsem začínala s hubnutím, dala mi mamča do ruky knížku Pomůžu vám zhubnout - definitivně. Definitivně? To znělo jako plán a já se do jeho čtení dala hned ten den. Tehdy to pro mě byla taková téměř bible mé cesty, protože šlo jen o jídlo a mně se cvičit vážně nechtělo. Teď už jsem moudřejší a vím, že největšího efektu dosáhnu zdravou stravou a cvičením zároveň, ale i tak mi přijdou tato pravidla nebo doporučení, jak chcete, rozumná a zcela na místě. Tak pozorně čtěte a poslouchejte :) A možná si z tohoto článku i něco odnesete :D



V úvodu bych vám krátce Paula McKennu chtěla představit. Tento anglický pán pracuje přes 20 let jako odborník na výživu. Jak sám tvrdí, zřejmě ho nikdy nepřestane fascinovat schopnost některých skutečně obézních lidí zkoušet různé diety a následně se trápit ještě horším jojo efektem. Napsal už mnoho knih týkajících se hubnutí, hypnózy, zdravého života a podobně.

Celá kniha není vůbec náročná, má pouhých 140 stran a ty se dělí do 7 kapitol. Cílem bylo sepsat knížku v co nejtenčím vydání, aby její hutnost neodrazovala. Na konci kapitoly vždy najdete Příběh někoho, komu se tímto programem podařilo zhubnout, motivace je to dobrá :) Hned na začátku se dozvíte, že jsou 3 okolnosti, které vás od vašeho cíle odradit - posedlost dietami, emoční hlad a chybné nastavení vás samých. Paulova doporučení se týkají rozhodování kdy, co, kolik a jak jíst.


1. MÁTE-LI HLAD, JEZTE
Hladověním můžete ztloustnout. Postupně z každého jídla začnete ukládat tuk na horší časy a váš metabolismus se zpomalí. Musíte ale odlišovat skutečný hlad od emočního. Takový ten pocit, kdy máte hlad neustále, je z nudy.
- Emoční hlad přichází náhle a naléhavě, tělesný hlad se objevuje postupně a nenápadně.
- Emoční hlad nezasytíte jídlem, zato tělesný hlad ano.

2. JEZTE, CO CHCETE, NE CO BYSTE MĚLI
Odpor je marný a jednou vás dostane. Ne nadarmo se říká Odpíraného největší krajíc a Zakázané ovoce chutná nejlépe. Takže pokud máte chuť na čokoládu nebo chipsy, co máte ve skříni, v rozumném množství si dopřejte.

3. JEZTE CÍLEVĚDOMĚ A VYCHUTNEJTE SI KAŽDIČKÉ SOUSTO
Uvědomte si, že jíte. Nejste jen bedna, do které všechno padá. Je mnoho lidí, kteří na jídlo stále myslí, ale když už jí, neprožívají to. To by mělo být přesně naopak. Myslet na jídlo pouze když jíte. Pomalu žvýkejte a vychutnávejte si. Vyvarujte se taky jídla u počítače nebo knížky, mozek má skvělého pamatováka a při každém opakování těchto činností bude pocit hladu vyvolávat.

4. JAKMILE SE CÍTÍTE PLNÍ, PŘESTAŇTE JÍST
Kámen úrazu, přecpávání se. Zbytečně si tak roztahujete žaludek a potom mu musíte i dodávat více jídla, než ve skutečnosti potřebujete. Pokud nepozorujete pocit sytosti, poznáte to i tím, že každé další sousto vám připadá méně lákavé.


Doufám, že vám článek alespoň k něčemu byl a budu se těšit na vaše názory k dnešnímu tématu :)

5 komentářů:

  1. s tím jezením to neumím:/ vždy se u toho dívám na video, jsem na ista, často jím i v posteli..:D nevím.
    Drží to pohromadě krásně :) mě to jako zákusek po večeři stačí:)

    OdpovědětVymazat
  2. Je to zajímavé :) Prostě nejde o diety, ale změnu životního stylu. Tipy dobré, ale já když jím, tak musím něco dělat, jinak bych nestíhala :D Takže u jídla aspoň obsleduju instagram nebo si čtu. Ale momentálně mi o hubnutí nejde, takže se mě to netýká :D :D

    OdpovědětVymazat
  3. To vypadá na zajímavou knihu. Ty pravidla jsou pravdivá .. všechno totiž začíná v hlavě :-)

    www.cookingwithsusa.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Tyjo to je skvělý :) četla jsem teď knihu na podobný způsob - jak přelstít ženské tukové buňky :) je tam i tříměsíční kompletní plán na změnu špatných návyků ve stravování :)) určitě doporučuji

    www.nelenosapojd.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Super článek! A knížka vypadá zajímavě, zrovna přemýšlím, ze si přečíst, tak po ní možná sáhnu :))

    www.adelaine-daily.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milý komentář :)