1. října 2015

Domácí flapjack

Není to tak dlouho, co jsem psala o flapjack tyčinkách firmy Wholebake. Ale je to už dlouho, co se mi v hlavě zrodila myšlenka udělat si flapjacky vlastní. Müsli tyčinek jsem už zkoušela hodně, ale žádný z receptů mi nechutnal natolik, abych jej udělala znova. Až na tyto flapjacky - resp. müsli kostky. Jsou zdravé a výborné. Jejich výhodou je, že si do nich může každý dát to, co mu nejvíce chutná :) 



Na 12-16 müsli kostek budete potřebovat: 

400g ovesných vloček
200g másla
150g medu 
200g ostatních surovin (semínka, oříšky, sušené ovoce)

Nejprve si smíchejte vločky a přísady, pro které jste se rozhodli. Já použila rozinky, slunečnicová semínka, sekané mandle a sušené meruňky - výborná kombinace. Ve větší misce ručním mixerem zpracujte máslo s medem a poté postupně přimíchávejte suchou směs (stále pracujte s mixerem). Až budete mít vše dokonale promíchané, vsypejte vše na plech s pečicím papírem (použila jsem čtverec 24x24cm). Směs na plech pořádně utlačte, aby vám vše drželo pohromadě. Vrch zarovnejte a pečte v rozehřáté troubě na 150°C asi 20 minut - kontrolujte, ať si müsli nespálíte. Nechejte vychladnout ve formě, vytáhněte a nakrájejte na kostky nebo tyčinky - jak chcete.

Zkoušeli jste si upéct nějaké domácí tyčinky? Doporučíte mi nějaký recept? :)

7 komentářů:

  1. To vypadá opravdu zajímavě a chutně! Už několikrát jsem přemýšlela, že bych si upekla vlastní müsli tyčinky, ale zatím jsem k tomu nesebrala odvahu, tak snad mě to nakopne k tomu, abych se k o něco podobného pokusila.

    OdpovědětVymazat
  2. Tyjo, vypadá to skvěle :)) ale taková hora másla by mi asi vadila v tom pocitu se tím cpát :D
    www.getmovincz.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  3. Hmm, zní to dost dobře :) Domácí jsem upřímně ještě nedělala, ale asi se na ně vrhnu! Dík za tip ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Flapjacky jsem ještě nedělala, ale už jsem se dívala na různé tipy jak na ně :-) Kupované jsou super, ale není nad domácí výrobu. Taky se do nich musím pustit :-)

    OdpovědětVymazat
  5. wua, vyzerá to veľmi dobre, niekedy vyskúšam :)

    OdpovědětVymazat
  6. Flapjacky jsem nikdy nepekla ,ale ty co jsem si jednou koupila byly šíleně sladké,tak se musím vrhnout na domácí :D !

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milý komentář :)