13. prosince 2015

Vánoční čas a tak

Užíváte vánoční atmosféru? Dneska máme už 3. adventní neděli! Utíká to strašně rychle :) Zatímco jindy na mě vánoční atmosféra dopadá už začátkem prosince, letos se na mně tohle období začalo odrážet až v půlce tohoto týdne. Začínám se těšit na čas strávený s rodinou, prázdniny, pečení cukroví a zdobení domu. Ne ve všem se úplně vyžívám, ale je krásné jednou za rok něco dělat podle tradic... Protože už dlouho nepřibylo nic k deníčkovým článkům, rozhodla jsem se napsat o tom, jak nasávám vánoční čas... :)




VÁNOČNÍ ATMOSFÉRA
Miluji Vánoce, jsou mým nejoblíbenějším obdobím v roce. Začínám pálit mnoho svíček, protože jejich teplé měkké světlo mi atmosféru připomíná více než cokoliv jiného. Kromě zeleného čaje taky často sahám po těch sypaných nebo i domácích pečených - srdeční záležitost. Svoje snídaně začínám připravovat ve vánočním duchu, přidávám skořici, perníkové koření, vykrajuju... Užívám si ho plnými doušky :) Nemůžu se dočkat až budu na Štědrý den dělat večeři a péct vánočku. Na procházku na sv. Štěpána. Na všechny ty krásné rodinné záležitostí, které teprve čekají :) Chtělo by to ještě hromadu sněhu, ať můžu vytáhnout prkno a stavět sněhuláka :)




CUKROVÍ
Nebudu lhát, letos nemám vůbec na cukroví chuť. To ale neznamená, že se na pečení netěším. Miluju vykrajování lineckého, slepování, zdobení perníčků, polévání čokoládou a tvarování sladkých kokosových kuliček. Jen se to letos nenese v duchu že při přípravě uzobávám a neustále něco ochutnávám. Mám ráda tu sladkou vůni, která se line celým domem a taky hotové kousky, které na talíři vypadají prostě nádherně :) Hodlám si letos připravit pár zdravějších variant v malém množství, kdyby mě přece jen honila mlsná. V plánu mám šmakounovy kuličky, tvarohové kokosky a typicky americké reese's. Ty sice nejsou zrovna vánoční, ale miluju je :3 Cukroví je inspirativní z minulého roku, letos není kompletní natolik, abych fotila :D



DÁRKY
Letos se u mě opozdilo tak nějak všechno, a já začínám být krapet nervózní z toho, že ještě nemám všechny dárky :D Každoročně je mám nejpozději 2. adventní neděli všechny kompletní, no letos ani omylem... Důležité je, že mám rozmyšleno, co komu dám, zbývá teda už jen najít si čas je nakoupit, případně dodělat... Dárky, které jsme udělali sami s láskou, přece jen potěší nejlépe :)



VÝZDOBA
Na výzdobu od začátku prosince si doma nepotrpíme, v průběhu druhé poloviny prosince postupně zdobíme okna sněhovými malůvkami, vytahujeme vánoční dekorace.. Patří k tomu samozřejmě nějaký větší úklid, o Vánocích je opravdu dům dokonale čistý, žádné rozházené zbytečnosti a snažíme se ten pořádek opravdu udržovat :D Stromeček se u nás zdobí až na Štědrý den :)




Máte rádi vánoční čas? Co si na nich užíváte nejvíce? :)

1 komentář:

  1. Mě děsí, že je dneska už třetí adventní neděle, ale zároveň nemám skoro žádnou vánoční náladu s porovnáním s minulými roky. Je mi z toho trochu smutno, ale pevně věřím, že ta pravá atmosféra nastane na Štědrý den. Nejvíc si užívám asi trávení času s rodinou. :)

    roxyshealthyland.blogspot.com

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milý komentář :)