26. března 2016

Grilovaný losos s pečenými brambory

Včera jsem na facebook i instagram nahrála fotku mého nejoblíbenějšího oběda vůbec, a to grilovaného lososa ♥ Nedalo mi to, a musela jsem tak zdravý a chutný recept zkrátka sepsat i sem na blog, protože věřím, že nejsem jediný milovník ryb, zejména lososa :) Jelikož je losos docela drahá záležitost, kupujeme ho domů jen v akci - a to si potom s maminkou náležitě pochutnáme ♥ Ostatní doma ho moc nemusí, zato my dvě ho milujeme a vždy zuřivě nadšeně vyhlížíme naši oblíbenou rybku ve slevě :) Po několika různých úpravách jsem se nakonec dopracovala k tomuto nejjednoduššímu, no zároveň nejchutnějšímu způsobu :) 



Na 2 porce budete potřebovat

200-400g filet z lososa (záleží, kolik sníte:))
sůl, pepř
lžičku olivového oleje
sušený rozmarýn
sušený tymián
3-6 brambor (opět záleží, kolik sníte)
koření na americké brambory

Nejprve si oloupejte brambory a v nesolené vodě nechejte vařit do poloměkka. Poté slejte vodu, brambory osušte a nakrájejte na měsíčky. Dejte na pečicí papír, posypte kořením na americké brambory a nechejte v troubě na grilu dodělat při 200°C. 
Filet lososa rozdělte na dvě části, kůži nechejte a lehce posolte z obou stran. Na pánvičce si nechejte rozehřát lžičku olivového oleje a lososa ze všech stran opečte (6-8 minut celkem). Poté filety přendejte do zapékací misky kůží dolů, zvrchu bohatě zasypejte rozmarýnem a tymiánem a dejte do trouby k bramborám na cca 6 minut, aby se na vrchu utvořila pěkně krustička. 
Podávejte teplé s čerstvou zeleninou ♥

6 komentářů:

  1. Miluju !!! Opečky s lososem jsou nejlepší :) Akorát my lososa děláme bez předpřiravení na pánvi, ale pouze na grilu v troubě :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dekuju za inspiraci! Ja jsem lososa jeste nikdy nemela, ale tatka mi ho koupil a ja nemela nejmensi poneti, jak ho mam upravit:)

    OdpovědětVymazat
  3. No jéjéj, mňam! Tak to já ho taky miluju a je fakt, že když se kupuje pro celou rodinu, tak je to docela pálka, ale co, občas je třeba si to užít :). Já bych ho mohla jíst pořád, ale nejradši ho mám asi v nezdravé verzi s gnocchi a smetanou, ale i tímto bych nepohrdla, mňam! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Mňam! Lososa prostě nelze nemilovat :)

    OdpovědětVymazat
  5. Krása! Taky dělám lososa jen v troubě :) možná příště zkusím tvůj postup :P
    Anet

    OdpovědětVymazat
  6. Mňam. Rybičky a hlavně lososa miluji. :-))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milý komentář :)