27. července 2016

Food inspiration XLV.

Léto miluju hlavně kvůli snídaním, které si můžu dopřát venku, na zahradě, a ještě lépe s nohama v bazénu. Tím, že poslední dobou praktikuji metodu IF (přerušovaný půst), kdy máte jen určité časové okno, kdy můžete jíst, tak snídám poněkud pozdě. Často jsem také už po cvičení, takže se ráda osvěžím a u toho jím :D Co se skladby jídla týče, tak u mě prakticky žádná změna. Snídaně mám většinou sladké, zbytek se snažím ladit do slana anebo neutrálně. Hlavně hodně ovoce a zeleniny. A taky se snažím dodržovat low-carb, takže omezuji sacharidy - zejména z příloh, a pečiva. Většinou je konzumuji buď ráno k snídani, nebo po cvičení, kdy je potřeba doplnit zásobní glykogen a zvýšit cukr v krvi :)



Už dlouho jsem si takto nepochutnala. Spodní vrstvu tvoří jen řecký jogurt smíchaný s vanilkovým proteinem - kvůli bílkovinám a kvůli chuti. Dále jsem přidala zdravou nutellu z avokáda a čerstvé maliny ♥ Zabijácká kombinace, dokonalé ráno!


Tohle byla dokonalost. Ráno jsem byla na bruslích, zajela během hodiny asi 15km a domů už se těšila na tuto dobrotu. Tvaroh jsem rozmíchala s trochou mléka, přidala vanilkový protein a chia semínka. Navrch neslazená dřeň z jahod a kokosová granola, kterou doma pravidelně peču. A do tepla je ideální i studená voda, ochucená čerstvým ovocem a mátou ♥


Vajíčka, výjimečně ne na snídani, ale k večeři. S vysokoprocentní šunkou, cibulkou a špenátem. A zelenina, tu teď cpu opravdu všude. :D


Miluji francouzské toasty, upřímně jsem na ně ale dlouhou dobu zapomínala a nepřipravovala si je. A pak mě inspirovala jedna slečna na instagramu - volba tedy byla jasná. S kešu máslem, banánem a broskví! :)


Rýže s kuřetem, to jídlo snad zná každý. Taková ta nedělní klasika, řekla bych :) Ale nevadí mi to, mám to ráda.


Když nevím, co k večeři, sahám po misce plné zeleniny. Fláknu tam celé balení cottage sýru, přidám trošku kvalitní šunky, hořčici a zasypu semínky. Ideálka, ne? Na večer nic těžkého.


Máte rádi smoothie? Já chuťově velmi, ale nikdy jsem je příliš nekonzumovala - měla jsem pocit, že mě moc nezasytí :D Ale poslední dobou, skrz ta velká vedra, kdy nemám moc chuť k jídlu, přijdou vhod - dostatek kalorií a výživných látek a ani se do toho nemusím nutit. A tuto kombinaci jsem si zamilovala - tvaroh, půl banánu, broskev, trošku proteinu, chia semínka a hlavně baby špenát! :)


Znáte večerní pečivo z Kauflandu? Část mouky je nahrazena pšeničnou bílkovinou, takže má pečivo menší obsah sacharidů a vyšší obsah bílkovin. Moc často nekupuji, mám raději celožitné nebo slunečnicové pečivo, ale čas od času ani takováto obměna nezaškodí. Na snídani se šunkou, sýrem, omeletou z jednoho domácího vajíčka a špenát.



Výborný salát, který jsem si dala na oslavu úspěšného ukončení třeťáku na gymplu - šly jsme s holkama do restaurace. Mix zeleniny s výborným hořčično-medovým dresinkem, vařené vajíčko, fazolové lusky a výborný steak z tuňáka! ♥


Po sto letech jsem měla chuť na těstovinový salát a chtěla jsem ho připravit zdravě. Ne s těmi sýrovými nebo majonézovými dipy, co čas od času připravujeme doma. Moc mi nechutnají :D Tak jsem pouze opekla vepřové kousky s italským fit kořením, uvařila žitné těstoviny a smíchala se zeleninou a lžící cottage sýra. Pro zajímavější chuť jsem přidala i broskvičku, mám ráda kombinaci masa a ovoce :)


Cestovní verze :D Jsem zaspala a měla hlad, musela jsem tedy něco v cukuletu připravit. Umíchala jsem teda tvaroh s proteinem, nakrájela broskev, přisypala granolu z dózičky a zasypala mandlovými lupínky. A bříško si nacpala v autě :D



Takový domácí burger není vůbec špatná věc! Hovězí mleté maso ve slunečnicové bulce. S hořčicí, sýrem a zeleninou!




Pečený tvaroh v čokoládové variantě, luxus! S ovocem, chia semínky a kešu máslem. A taky mléko, do kterého patří skořice :3 Recept na zapečenou mističku k dostání tady.


Jedna z nejlepších snídaní, zkrátka miluju! :) Opečené celozrnné toustíky se 100% arašídovým máslem a banánem. Nezapomenout posypat skořicí! :)



A nakonec svačinka - řecký jogurt s výborným makovým kořením, hruškou a mandličkami :)

INSTAGRAM | FACEBOOK

3 komentáře:

  1. Takových dobrot :)
    Jsem snad jediný člověk, který jí ať je vedro nebo ne ? :D mám chuť na jídlo v každém počasí :D

    OdpovědětVymazat
  2. Ty maliny na úvodní fotce.... (málem jsem si naslintala do klávesnice - miluju maliny).
    A celozrnné toasty (nebo slunečnicový chleba z Lidlu) s arašídovým máslem, banánem a skořicí jsou mými oblíbenci taky. Teď si tedy spíš dávám čerstvé sezónní ovoce do jogurtu, ale jejich čas přijde zase s podzimem a zimou, to je mívám častěji

    OdpovědětVymazat
  3. Já skoro každý druhý den nevím, co bych si dala k večeři, nechám se inspirovat tvojí miskou plnou zeleniny :) a pečený tvaroh? :O to vidím poprvé, vypadá naprosto výborně, díky za recept, určitě brzo vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milý komentář :)