13. prosince 2014

Odpočívejme

Odpočinek je strašně důležitý, teď na podzim, v čase, kdy je zima už doslova za dveřmi je to ještě důležitější. Ne každý si umí odpočinout a to není vůbec dobré. Hlavně pro ty, kteří se snaží žít zdravě a cvičit. Je taky fajn si uvědomit, že spánek je strašně dobrá věc, ale není to relax pro hlavu v pravém slova smyslu. Mám pro vás několik tipů na to, jak nechat hlavu vychladnout. Jsou to věci, které mně osobně hrozně pomáhají a možná, že některé z nich zaujmou i vás. Nebo je už dávno praktikujete :)


1. Vana
Miluju vanu, nemohla bych bez ní žít. Minimálně jednou za dva týdny si do ní musím lehnout, pěkně s hromadou voňavé pěny a jenom si užívám tu atmosféru. Často si s sebou beru knížku a když mám nějaké hluboké stavy, kdy už to vážně potřebuju, tak i čokoládu. Vana, knížka a čokoláda. Neodolatelná kombinace, zaručeně účinná! :D


2. Hudba
Mnohokrát se přistihnu, jak ležím v posteli, vedle sebe mobil a v uších sluchátka. Buďto mám oči otevřené a koukám do svého prkenného stropu, nebo je zavřu a nechávám se unést na vlnách fantazie. Do budoucnosti, do mého vysněného života, vysněné práce nebo si vymýšlím vlastní příběhy. Poslouchám klidné věci, buďto klavírní covery nebo kytarové písničky. Nejčastěji Tomáše Kluse a skupinu Kryštof. Každý má ale jiný vkus a každému přijde klidné něco jiného, třeba Linkin Park. Ti mi kdysi taky tak přišli :)


3. Procházka
Někdy se prostě jen tak seberu, vezmu třeba psa a jdu se projít, nejčastěji do lesa, který mám díkybohu téměř za barákem. Je tam klid a většinu času prázdno pokud zrovna nerostou houby a nejdete na procházku v pět ráno. Čerstvý vzduch a příroda všude kolem vám vyčistí hlavu perfektně, ani se o to nemusíte moc snažit. 


4. Knížka
Jak jsem již psala v prvním bodě, je to skvělá věc. Hlavně pokud rádi čtete romány nebo fantasy literaturu. Nejraději mám knížky v ich-formě, vlastně er-formu nečtu téměř vůbec. Lépe se do toho vžiji, do celého příběhu i do toho, jak se hrdinové cítí. Po skončení každé knížky domýšlím nějaké pokračování a zrovna v té chvíli, kdy nechávám děj volně plynout, relaxuji. Schválně to zkuste, myslím, že se vám to bude líbit :)


5. Kytara
Jak víte, tak se kytaře věnuji už téměř 8 let a stále u ní relaxuji. Přehrávám si staré skladby nebo se učím podle youtube různou novodobou tvorbu z filmů a tak. Je to stejné jako s klavírem nebo houslema. Každý má svůj nástroj a tomu ať se věnuje. Já už hraju téměř bezmyšlenkovitě, se zavřenýma očima a už jen poslouchám a nechávám svou fantazii plynout.


6. Malování a psaní
Stejně jako se já věnuji kytaře, někdo kreslí. Někdo ten talent má a ty lidi hrozně obdivuji, protože já samotná hezky nekreslím a tak to raději ani nedělám. Třeba moje kamarádka kreslí podle nálady. Prostě vybírá pastelky a tvary citem a vždy z toho vznikne něco krásného.
Já píšu. Něco jako deník, takové pásmo myšlenek. Mám takový zápisník, kam vypíšu svoje pocity a nálady. Nejlépe to funguje, když mám vztek, to mám potom v hlavě jako vymeteno a špatná nálada je fuč.


7. Ruční práce
Na tohle někdo je, někdo zase není. To ovšem neznamená, že se do toho nemůže zamilovat a nenaučit se to :) Někdo rád vyšívá, druhý háčkuje nebo plete a třetí rád vyrábí různé origami. A já? Já se ráda věnuji korálkům. Nic složitého ale, u toho bych musela více přemýšlet, a když chci nechat hlavu odpočinout, proč bych ji zatěžovala :) Jednoduché náramky, náhrdelníky, prstýnky, náušnice nebo obyčejné přívěsky na klíče či na tašku. Je to jednoduché a rozptylující. Zkrátka vypnete.


Jak to máte s odpočinkem vy? Podělte se se mnou :)

7 komentářů:

  1. Andeeino odpočívání znamená samozřejmě taky ty písničky, ty jsou spíš útěk od reality, pak takový běžný věci jako vana, film, čtení za relax neberu protože čtu ustavičně a samozřejmě psaní, můj nejoblíbenější odpočinek :-) u ručních prací bych si třeba neodpočala vůbec protože bych se na ně musela moc soustředit protože mi nejdou xD

    OdpovědětVymazat
  2. jé, ve vaně je to úplně nejlepší :) vždycky si dám do vody relaxační olejíček a odpočívám :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nenavidim pasivni odpocinek, takze kdyz to jde, snazim se o aktivni-treba zminenou prochazkou :) ale aktualne nedobrovolne praktikuji cteni knih a hudbu(dokonce stejnou jako ty) a svete div se beru jako odpocinek i pripravu na maturitu :D

    OdpovědětVymazat
  4. Odpočinek je velmi důležitý :) jen mě mrzí, že jsem tak nešikovná na ruční práce a spíše, než aby mě to uklidnilo mě to ještě víc rozháže..:( :D každopádně vana - to je moje!!

    OdpovědětVymazat
  5. A to ne vždy se člověku chce, že..:D Například já zítra budu mít to nejjednoduší.. cuscus :D

    OdpovědětVymazat
  6. Jak já jsem jako malá milovala, když mi maminka napustila horkou vodu na vany a kápla mi tam pěnu (které jsem si, když se nedívala, ještě pořádně přidala :D) a já pak pištěla, když jsem do ní lezla, protože voda byla hrozně horká. A pak jsem se tam cachtala klidně hodinu a hrála si s pěnou...A pak to jednoho dne skončilo, když jsme se přestěhovali a místo milované vany byl v koupelně sprchový kout. Aúúúú :D Stýská se mi po vaničce :D
    Co se hudby týče, tak mě uklidní pořádnej rokec :D Když si pustím nějaké pomalejší písničky, tak mě to tak nějak rozlítostní :D
    Knížky jsou na odreagování dobré, ale nikdo mě u toho nesmí rušit. Nesnáším, když mě někdo otravuje a já se na knížku nemůžu soustředit. Občas se mi stává, že si čtu, pak tu knížku zavřu a nepamatuju si z ní vůbec nic :D To je podobné jako s učením :D Ich-forma se mi taky líbí mnohem víc, ale čtu i er-formy :))
    Hudební nástroje dokáží úžasně zklidnit. Já bych u klavíru vydržela celé hodiny a hrála a hrála, dokud bych si nezlámala prsty. Teď s oblibou hraju koledy, ty mě hrozně baví :D
    Já, když mě přepadne múza, tak dokážu z hlavy vydolovat nějaký příběh. Občas to nejsou špatné nápady, ale jsem strašně líná je sepsat a tak se stane, že mám v dokumentech asi 20 rozepsaných povídek :D Někdy si i ráda něco nakreslím, ale taky v tom nejsem bůhví, jak dobrá.
    Loni jsem se do navlékání korálků úplně zbláznila a seděla u nich 3 hodiny denně. Přestala jsem s tím, když jsem 14 dní nemohla pohnout krkem :D
    Já osobně asi nejvíc odpočívám, když vařím nebo peču. To je pro mě to nejlepší odreagování od okolního světa :))

    http://kuchtimeslaskou.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  7. Odpočinek je moc důležitý a proto když mohu odpočívat,tak jsem ráda. :)

    www.una-vez-mas-la-anorexia.blog.cz
    www.fitzdravyzivot.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milý komentář :)