9. dubna 2016

JILLIAN MICHAELS: BodyShred

Jestli jste pravidelnými čtenáři mého blogu, určitě vám neunikl článek z konce roku 2015 o slavném programu Body Revolution, který jsem odcvičila. Článek u vás vzbudil velké ohlasy a je jedním z nejvíce čtených článků na blogu vůbec :) Po odcvičení jsem dlouho nemohla najít program nebo cvičení, které by mě bavilo a motivovalo k dalším výsledkům. Téměř dva měsíce jsem jen tak bezduše pobíhala mezi programem T25, chvíli jsem věnovala Kayle Itsines, zbytek dní jsem necvičila a začínala být demotivovaná. Pak jsem si vzpomněla na články týkající se volného pokračování Body Revolution, a říkala jsem si, že to prostě zkusím. Jillian Michaels mě snad ještě nikdy nezklamala, proto jsem si cvičení nadšeně stáhla rebelka. A tak jsem se dostala k programu s názvem Body Shred.



Na úvod vám řeknu něco málo o programu. Jak jsem se již zmínila, jde o volné pokračovaní tříměsíčního Revolution. Celé cvičení je sestaveno na 60 dní, plánek můžete vidět na fotkách níže. Stejně jako u předchůdce tady s vámi cvičí skupinka lidí, která se během jednotlivých dní nepravidelně mění. Takovou zajímavostí může být v backgroundu i Zuzka Light, což pro neználky je naše česká trenérka žijící v Americe. Tréninky jsou hodně variabilní, u spousty cviků nebudete ani věřit, kolik různých variací je Jillian schopná vymyslet. Stejně jako u 30day shred nebo Ripped in 30 tady máme zachovaný systém 3-2-1 HIITu, což znamená následující: 3 minuty silového tréninku, 2 minuty kardia, 1 minutu bříška. Okruhy jsou tentokrát ale čtyři, což znamená 24 minut kvalitní a náročné práce. Součastí jednotlivých videí je pak samozřejmě rozcvička, stejná u všech videí, a následné protažení, které si vždy na triko vezme jeden ze cvičenců.

W1 - Launch; W2 - Rise; C1 - Fire Up
W3 - Amplify; W4 - Escalate; C1 - Fire Up

W5 - Conquer; W6 - Triumph; C2 - Ignite
W7 - Zenith; W8 - Apex; C2 - Ignite

Body Shred není pro začátečníky. Ideálně byste měli mít odcvičeno Revolution, nebo byste měli být dostatečně silní, než se do Shredu pustíte. Od programu můžete čekat nárůst síly, kondice a určitě nějaké to kilčo a centimetry dolů, postava se tvarovat určitě bude.


A moje zkušenosti? Když jsem si program zběžně prohlížela, říkala jsem si, že to nebude tak těžké, jak o tom lidé píšou. Omyl, vážení. Po dvou okruzích prvního workoutu jsem zjistila, že první level je tady na úrovni desátého levelu Revolution programu, tudíž to byl celkem nářez. Když koukám teď zpátky na to, jak jsem začínala, nemůžu uvěřit tomu, že jsem program opravdu dokončila. Nezastírám, často jsem jela zjednodušené verze, které mi daly i tak zabrat víc než dost, každopádně cítím velké zlepšení v síle a výdrži. Ke konci jsem však už program necvičila dle plánku, ale cvičila jednotlivé workouty nepravidelně. Důvodem je to, že se mi opět vrátila bolest kolen, teď na jaře to je celkem krušné, a já se tak musela vzdát náročných cviků na nohy a různého poskakování... Poslední workouty jsem proto odcvičila jen jednou, a na chvíli dám programu sbohem, než bolest zase trochu odejde.. :) 


Zkoušeli jste BodyShred? Jak jste s ním byli spokojení? :)

3 komentáře:

  1. To zní dost děsivě :D Každopádně ti přeji, aby brzy byla kolena v pořádku a už nebolela :)

    OdpovědětVymazat
  2. Přeji brzké zlepšení kolen, ať už nebolí :-).
    To zní super :) Mám za sebou měsíc každodenního cvičení (1-1,5 h), tak se do bodyshred od pondělí pustím, moc díky za supr tip :D.

    OdpovědětVymazat
  3. Jilian je super. :-) No jo, kolena jsou u podobných cvičení problém. Podobné to bylo i u facebookové výzvy 30 dní dřepy. :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milý komentář :)