3. července 2016

Paleo Food inspiration

Víte, co je pro mě překvapení? Poslední díl jídelní inspirace jsem přidala před více než měsícem. To u mě není vůbec zvykem. A taky mám v mobilu opět milion tisíc fotek jídla, takže jsem zvědavá, s jakou frekvencí budou články vycházet teď :D. Každopádně jsem se na blogu už několikrát zmiňovala, že jsem 14 dodržovala stravu podle programu Whole30, takové vcelku přísné paleo. Chtěla bych v pár fotkách ukázat, co jsem za těch 14 dní vlastně jedla. Pokud jste nečetli článek o mých 14 dnech, můžete to napravit teď, najdete ho tady :) Jinak dneska odjíždím na týden do Brna, užít si děcka a kamarády! :) Nějaké články vám tady přednastavím, ať se moc nenudíte :-* A teď už ty fotky.


Snídala jsem prakticky denně vajíčka. Nejlépe míchaná na cibulce, s trochou vysokoprocentní slaniny. To jídlo mám oblíbené doteď. Vždy jsem talíř doplnila velkým množstvím zeleniny, trochou zdravých tuků a nějaké ovoce mi po ránu taky nesmělo chybět. A čerstvé jahody? Kdo by odolal :)


Obědy se často nesly v duchu dušené zeleniny na ghí, nějaké restované masíčko a trošku ovoce, opět. Taky krůtí medailonky na kokosovém oleji. 


Čerstvý zeleninový salát s kešu oříšky a tuňákem. 


Whole30 zakazuje konzumaci brambor. Toto jsou ovšem šťouchané batáty s mrkví a cibulkou, to program dovoluje. K tomu grilovaný kus lososa, zelenina už je nezbytnou součástí jídelníčku. 


Krom míchaných vajíček jsem si k snídani oblíbila také plněné omelety. Vždy ze 2-3 vajíček, naplnit kvalitní šunkou nebo slaninou. A opět zelenina, opět ovoce. 


Častý byl také salát z čerstvé zeleniny, s restovanými či grilovanými kuřecími kousky a ovocem - hroznové víno, hruška a nebo jablíčko. 


Když jsem chtěla změnu a k obědu nějakou přílohu, volila jsem místo batátového pyré třeba celerové hranolky. S vepřovou krkovičkou, dušenou zeleninou.


Omeletu jsem někdy neplnila slaninou, ale avokádem. V kombinaci s vajíčky mi i celkem chutnalo samo o sobě. A jahůdky ♥ 


Párkrát jsem si taky na snídani udělala volská oka, ale vzhledem k tomu, že to není má oblíbená variace vajíček, měla jsem je možná třikrát. K tomu výborný salátek ze strouhané mrkve, citronové šťávy, skořice, půlky banánu a mandliček.


Když jsem měla ještě večer hlad, dala jsem si jen mini porci do mističky. Kuřecí na olivovém oleji s provensálským kořením, trošku podušené cukety s mrkví a hrst neloupaných mandlí. 


Hodně jsem si dělala taky poctivý kuřecí vývar, většinou z křidélek. Doplnila o hodně zeleniny a libečku, chutnal výborně. Jen mi chyběly nudličky.


Ke klasickým míchaným vajíčkům se přidala pečená slanina - to je výborná věc, a já naprosto chápu, proč na této kombinaci angličané a další ujíždí. :) 


Zdravý burger! Čistě z hovězího masa, pouze ochucený solí a pepřem. K tomu celerové hranolky z trouby a kopec zeleniny. Delikatesa ♥ 


Plněná paprika je také výborná, s pečenými batáty velmi chutný oběd. Mám pro vás připravený receptík, tak jej můžete v brzké době očekávat :)


Další variace míchaných vajíček. Opravdu mi nejvíce chutnala (a stále chutnají) se slaninkou a jarní cibulkou. 


Mleté vepřové, restované s cibulkou a česnekem, s dušenou zeleninou.


Omeletka doplněná o jarní cibulku, a 97% šunku od kosti. Snídaně, jak jinak.


Batátovo-mrkvové pyré, další chutná záležitost. Tady s vepřovou pečení. 


Kuřecí plátek, pečená rajčata a dušená mrkev. Jedla jsem prakticky to samé dokola, ale ta dušená zelenina mi opravdu moc chutná :)


Vajíčka, asi tak po pětisté osmdesáté sedmé? 


Jak vidíte, ani v restauraci nebyl problém se najíst podle těchto zásad. Grilovaný losos s citronem a grilovaná zelenina, která byla opravdu skvělá. Ráda bych věděla, jak ji kuchař připravil, protože takto dokonale grilovanou cuketu jsem snad ještě nejedla ♥ 

To je dnes ode mě vše, třeba jsem vám dala inspiraci i k nějakým paleo pokrmům :) Napište mi, jak se vlastně stravujete vy, co vám teď nejvíce chutná :) 

2 komentáře:

  1. Je super že i paleo jídlo může být takový rozmanitý! Já naopak třeba plněný omelety nemám ráda ted :D míchaný vajíčka jedině! :D

    http://the-biggestfear.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milý komentář :)